Reizigers met de veerponten van Riveer kunnen vanaf 8 augustus alleen nog vooraf digitaal betalen voordat zij aan boord gaan. Men dient een kaartje te kopen via de website van Riveer of de Riveer-app.
Dit lijkt erop dat je niet langer op de veerponten zelf een kaartje kunt kopen of met een pinpas kan betalen.
Riveer verzorgt in ons gebied een groot aantal belangrijke veerverbindingen. Verbindingen die in het dagelijkse en incidentele gebruik waardevol zijn voor inwoners, ondernemers en bezoekers van onze gemeente. Wij vinden het van groot belang dat de verbindingen voor iedereen toegankelijk en spontaan te benutten blijven. Als deze nieuwe betaalwijze inderdaad wordt ingevoerd zoals in het krantenartikel wordt weergegeven maken wij ons zorgen. Voor mensen uit verschillende generaties die digitaal minder (of niet) vaardig zijn, kan dan de drempel te hoog worden. Ook zou hierdoor voor een deel van de mensen spontaan gebruik van de veerverbindingen niet meer mogelijk zijn, bijvoorbeeld wanneer je geen smartphone hebt of niet over een mobiele internetverbinding beschikt.
Dienstverlening aan de inwoners van Altena staat hoog in het vaandel van AltenaLokaal. De inzet van moderne digitale mogelijkheden mag geen doel op zich zijn. Het doel dient de inwoners te dienen.
Voor ons redenen om vragen te stellen aan het college van de gemeente Altena; een partner van Riveer.