Ontwikkelen mobiliteitshubs in drie schaalniveaus, waaronder de interregionale hub De Tol.
Aanpassen kruispunt Zandsteeg – Dijkgraaf den Dekkerweg.
Verkeersveiligheid: we brengen verkeerssituaties rondom scholen en maatschappelijke voorzieningen in beeld en pakken gevaarlijke situaties aan.
We pakken het fileknelpunt bij de Kromme Nol, in samenspraak met de provincie, zo spoedig mogelijk aan.
We analyseren ons fietsroutenetwerk en onderzoeken waar snelle fietsroutes mogelijk zijn.
We onderzoeken knelpunten die het landbouwverkeer met zich meebrengt.
Medio 2022 ontvangt de raad een definitief voorstel over de ontsluiting van Werkendam, als uitwerking van de variantenstudie.
We blijven de komende periode, als trekker van het project Slimme Aanpak A27, betrokken bij de verdere uitwerking.
We vragen blijvend aandacht voor het realiseren van de reconstructie van de A27 binnen de vastgestelde planning, inclusief zorgvuldige communicatie met onze inwoners en ondernemers.
We zetten in op beperking van de negatieve effecten van het sluipverkeer op het interne wegennet.
We dragen eraan bij dat de overlast tijdens de bouwperiode wordt geminimaliseerd en dat Altena goed bereikbaar blijft.
Verder spannen we ons maximaal in voor de gezondheidsaspecten rondom de verbreding van de A27, zoals de geluidsproblematiek.
We gebruiken de resultaten van het gebruikersonderzoek om de veerverbindingen te verbeteren.
We stimuleren en initiëren initiatieven en experimenten op het gebied van deelmobiliteit.
We brengen de wensen voor de nieuwe openbaar vervoerconcessie in kaart.
We herijken de beheerplannen aan de hand van de actuele data.
We betrekken de inwoners nog meer bij de inrichting en het onderhoud van hun eigen omgeving.
We verbeteren de toegankelijkheid van de openbare ruimte voor mensen met een rollator, rolstoel of kinderwagen.
We beheren de begraafplaatsen en ontmoetingsplekken in de kernen met extra zorg.
We geven uitvoering aan het plan om de kernen ten minste via één verlichte fietsroute met elkaar te verbinden.